Ekin Azhari Pengedar Shaklee Kota Bharu

Pencetus semangat untuk berjaya...

Saya dan kak long,..(master zahirah)..

Kami sama2 menduduki peperiksaan SPM pada Tahun 2002,.Sama2 study hampir setiap malam menjelang Exam,..Semestinya kak long lebih rajin belajar berbanding saya,..Kalau bab2 baca buku ni saya selalu jer skip,..Tak sampai setengah jam belajar,,buku dah terlingkup kat muka,..Tiap kali study,,semestinya kena tarik telinga..kak long cakap lain aku buat lain,..haha..ni la dia (mek nor),,anak mak dan ayah..

Alhamdulillah,,bila dah dapat result SPM,,kak long dapat melanjutkan pelajaran ke UNIVERSITI TEKNOLOGI PETRONAS,..Sememangnya,,saya kagum dengan kejayaan kak long sehingga kini,..Tahniah yer kak long,..Result saya pon Alhamdulillah,,takde la teruk sangat,..Tapi,,memang berbeza sakan la dengan result kak long,..hahaha...

Umur 18 tahun mula kemaruk nak keje,..Memang tak terlintas langsung nak sambung belajar..2 tahun keje kat TEXAS INSTRUMENT,KERAMAT,,KUALA LUMPUR.,,Saya dilamar oleh suami,,.Pertemuan kami diatur oleh orang tua,.Mak dan mertua yang pertemukan kami,..Alhamdulillah,,Jodoh kami kuat,.Allah hantarkan pada saya suami yang bertanggungjawab,..Tersangat2 ambil berat tentang kewajipan menjaga kedua ibu bapa...Bila dah dilamar,,saya buat keputusan untuk balik kampung,..

Dalam tempoh hanya sebulan kami kenal,,kami bertunang dan sebulan selepas tu,,kami diijabkabulkan,..Alhamdulillah,..Bercinta selepas nikah lebih manis berbanding sebelum nikah,..Kejujuran enik suami terserlah,,.walau hanya perkenalan yang singkat,.Allah kurniakan suami yang baik untuk saya,..Terima kasih sayangku AZHARI AZIZ...daku teramat2 mencintaimu,..moga kebahagiaan berkekalan buat selamanya...Juga,,terima kasih buat mak dan mertua yang satukan kami...Alhamdulillah,..

Ramai sahabat2 saya yang mengenali encik suami waktu zaman bujang dan solo...hihi,..Suami saya,,,merupakan seorang guru yang mengajar kat SMU (A) Maahad muhammadi (P)...Juga pernah mengajar hampir semua adik beradik,..Adik2 saya 3 orang sempat belajar di sekolah yang sama tempat suami mengajar,..Kak long yang mula2 kenal En suami,,.Seorang guru yang mengajar Subjek Fizik,..Kalau diikutkan perkongsian dari sahabat2 yang sama2 menuntut kat SMU (A) MAAHAD MUHAMMADI (P),,.suami saya ni seorang guru Bujang yang glamour kat MMP suatu ketika dulu,..Sikap ambil berat terhadap anak2 murid dan cara pembelajaran mampu menarik minat pelajar,..Semestinya,,memiliki kriteria seorang wanita,..hahaha...

JODOH kami,..



10 Jan 2005,,hari bersejarah saya dan suami,..Kami diijabkabulkan,..dan 20/12/2005...Kami dikurniakan cahayamata sulung,,Nur Aliya...dan kini,,,dah punyai 4 orang cahayamata,..Nur aliya 9tahun,,nur amira 7tahun,nur aimi 6tahun dan amir asyraf 1tahun 5bulan,.Dengan kehadiran anak2 peneman suka duka kami,..kami gembira dan bersyukur ke hadrat ilahi,.Dikurniakan keluarga bahagia dan anak2 yang soleh dan solehah,..

Selepas kahwin,,pernah beberapa bulan bekerja,,.Sebab tak sampai hati nak abaikan suami,,.cuti sekolah dan kerja swasta tak sama,..kalau masuk musim cuti sekolah,,,mulala saya banyak nak excuse,.mintak cuti jer memanjang,..Akhir sekali,,buat keputusan tak bekerja,..Hanya dirumah bersama mertua dan anak2...Kesihatan mertua diawal2 perkahwinan masih lagi baik,,masih boleh berjalan dan menguruskan diri seperti biasa,.Hanya dapat Strok dari paras muka ke pinggang sahaja,Kini,,dah mula terlantar hampir 3tahun,..Mohon doakan kesihatan yang baik yer kwn2 buat mertua ekin..

SURIRUMAH SEPENUH MASA....

Kini,,,dah 9 tahun usia perkahwinan kami,..Saya dah berada di zon selesa sebagai surirumah,.Pertama kali dipujuk kak long supaya mula berada dalam keluarga SHAKLEE,..Saya ambik keputusan yang agak lama untuk berfikir,..Disebabkan saya dah terlalu selesa di bawah tanggungan suami,..Belanja dapur suami yang bagi,,duit minyak kereta,,makan pakai anak2,bayaran bil dll semuanya suami yang tanggung,..Setahun saya join biz Shaklee tanpa berbuat apa2,..rasa rugi yang teramat2,..

Kak long pon sama,,apa yang dia rasa bila saya tak mulakan jana income untuk diri saya sendiri,..Kak long rasa seolah2 tanggungjawabnya terhadap adik2 masih tak lepas selagi saya tak mulakan langkah,.Sebab,,dia dah bantu ramai orang dapat kehidupan lebih baik dan bebas dari kekangan kewangan..Tapi,,tidak untuk adik2,..Selagi adik2 tak mulakan,,selagi itulah,..kak long rasa sangat2 tak puas,..

Macam2 alasan saya bagi ,,memandangkan pada masa tu,,saya tak reti beronline,,.apatah lagi nak berfesbuk,,.Takde masa nak keluar rumah,,takde kawan ramai la,.macam2 lagi lah,..Semata2 tak nak buat...Sepanjang saya beralasan,,apa yang kak long jawab,..REZEKI ALLAH dah tetapkan untuk semua orang,..yang penting perlu belajar dan berusaha...

Ya,,,sekarang dah terbukti,..
Saya punyai masa terluang untuk bersama anak2,,merawat mertua yang terlantar strok,,dan menguruskan rumah tangga tanpa abaikan keluarga,..Alhamdulillah,,,akhirnya,.Saya pilih jugak untuk berada dalam keluarga SHAKLEE dibawah naungan Legasi ANUGERAH TERINDAH bersama kak long(master zahirahhafizan),,dan Group JUTAWAN master SHAREEZA....Terima kasih YA ALLAH,,bukakan pintu hati ini,..Syukur ya ALLAH,,..

APA YANG BUAT SAYA TERBUKA PINTU HATI,....

Kekangan kewangan,,

Apabila perbelanjaan keluarga makin besar,,simpanan tetap belum ada,Loan rumah masih ada,,kebetulan masa tu harga barang makin naik,..Bil elektrik,,dan minyak kereta...Tugas saya hantar dan ambik anak2 sekolah,,Sememangnya perlukan perbelanjaan,.Keperluan anak2,,barang dapur dan lauk pauk,..Hampir setiap hari suami bagi wang belanja,..Yang membuatkan saya betul2 tersentuh,,anak2 seolah2 tahu saya tak punyai pendapatan,.mereka tak pernah nak mintak itu ini untuk dibelikan,.Berbeza kini,,,tiap kali masuk BONUS Shaklee,,semestinya diorang mintak HADIAH istimewa dari mama...Ada je yang diorang nak,..Saya pon hepi,,.dapat penuhi permintaan anak2 dan bantu en suami sedikit sebanyak dengan bonus SHAKLEE...

Apabila kak long dapat tunaikan umrah tajaan SHAKLEE,.Saya dah mula terdetik nak mulakan langkah dalam SHAKLEE...Saya pun berimpian nak tunaikan umrah jugak,..Seboleh2 nya pada usia yang masih muda ni,,badan masih kuat,.inshaallah,.akan tercapai jugak akhirnya nanti,..Kak long cakap,,,Dalam SHAKLEE,.segala2 nya saya boleh impikan,..Dapat bonus 3,4 angka sememangnya kini tak mustahil bagi saya,..Inshaallah,,akan mula mengecapi car bonus pertama pulak dari SHAKLEE,,.akan terus kukecapi impian besar untuk menunaikan umrah bersama2 suami tersayang suatu hari nanti,..Apabila anda bersama SHAKLEE,,Segalanya tak mustahil,..

Saya tak pernah impikan semua ni dulu,,dan saya tak sangka Berjaya kecapi juga akhirnya kini.,,Sebab saya tak pernah DREAM BIG,..Bagi saya,,.semuanya tak mungkin,..Tapi,,segalanya telah berubah setelah saya buang segala2 aura negative yang ada dalam diri ni,..Saya lebih bersemangat apabila saya dikelilingi insan2 yang Berjaya dalam SHAKLEE,..

Saya skodeng mereka yang dah Berjaya,..Saya.jadikan mereka penguat semangat saya,..Saya ambik segala2 nya positif dari mereka,..Master SHAREEZA,Master Laila,,master IRA(kak long),,master HAFSAH MARDHIAH,,master MULIANI,,master ZURA,..dan Kak ROKIAH serta,,AYU,,.tahniah dan terima kasih buat anda semua atas perkongsian dan bimbingan kearah kejayaan sepanjang masa,..Tak lupa juga,,doa dari mak ayah,.mertua tercinta dan suami tersayang yang banyak memberi semangat untuk kejayaan ini,..adik2 dan sahabat2 team EKIN yang turut memberi sokongan pada ekin selama ni,..Tanpa anda Ekin tak KUAT,..Buat anda,,Secret admire EKIN,..love u so much,..TERIMA KASIH

Sedikit sebanyak tunjuk ajar dari kak long saya praktikkan,.Saya cuba buat,..

Orang pertama yang saya Skodeng adalah AYU,,kisah  AYU membuatkan saya memulakan langkah pertama dalam SHAKLEE...juga menjadi penguat untuk saya terus melangkah,..kegigihan ayu untuk terus Berjaya tanpa alasan buat saya terfikir sejenak,.Demi keluarga,,ayu berusaha untuk keluar dari kekangan kewangan,..Kini,,hanya setapak saja lagi ayu akan ke Master...Tahniah ayu,..



Seterusnya HAFSAH MARDHIAH,.saya tertarik dengan penulisan dan ayat2 positif yang banyak menyentuh kehidupan harian saya,..Banyak perkongsian yang diberi lebih banyak berkait kat saya,.dan segalanya amat sesuai saya jadikan contoh...Segalanya saya ambik untuk lebih positif...Saya lebih punyai sikap rendah diri,,rasa takut dan segan untuk mengenali orang yang lebih hebat ni sangat kuat dalam diri,..Saya risau,,orang yang hebat ni tak sudi nak bersama orang yang tak hebat,..hihi..

Memang tak disangka,,apa yang saya fikir tu salah,..Sebab banyak sangat duk fikir negative,.hilang semua positif,..Kini,,,dah takde dah yang negative,..babai la aura negative,..tak kisah ape orang nak cakap"aku nak buang jauh2"..yang penting sentiasa positive,.

Master Hafsah Mardhiah,,merupakan sahabat kakak saya (master zahirah),.dua2 orang ni sama hebat,..Touching mereka sahaja yang berbeza...Kak long saya ni tegas...Saya sememangnya keut dengan orang yang tegas,..huhu,..
Mula kenal Hafsah mardhiah ni pada majlis open house hari raya tahun lepas,..Nak tegur pun cam malu2,,sebab banyak sangat duk skodeng dia,..Sangat2 kagum dengan penulisan beliau,,nasihat dan kata2 semangat tu sangat kuat,..

Lagi berpuashati apabila menyertai seminar inspirasi kejayaan bersama Hafsah mardhiah,..Banyak kisah yang dikongsi dan tip2 yang diberi,.TERIMA KASIH buat Hafsah mardhiah,..












Share on Google Plus

About Unknown

Ekin Azhari merupakan ahli Shaklee dan pengedar sekitar Kota Bharu termasuk pengeposan produk ke seluruh Malaysia. Hubungi saya di 017-948 6216.



    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan