Ekin Azhari Pengedar Shaklee Kota Bharu

SEMANGAT TERUS MEMBARA.....


Ramai yang Tanya saya,,ape sebab yang boleh membuatkan saya berSEMANGAT untuk berSHAKLEE...?


Jawapan saya,,Sebab saya dah dapat rasai apa yang saya tak pernah rasa sebelum ni,...

Saya tak pernah ada income,,

Sejak ada income dengan Shaklee ni saya bebas nk buat apa saja,..Saya nak bg kat mak ayah pon boleh,,saya nak apa pun dah tercapai,apa yang berkenan boleh je nak dapatkannya..Nak bersedekah dan berzakat pon alhamdulillah,.semua mampu ditunaikan..Dan,,,yang saya palinggggg suka,,,,Konsep berkongsi kewangan with hubby,..kami kongsi kewangan,..Takde dah semuanya suami yang kena tanggung...Best sangat2,..Kalau dulu,,,saya lebih kepada tak DREAM BIG,..bila tgk apa yang nak,,saya pendamkan aje dan tak yakin akan dapat apa yang saya nak...


Saya memang tak boros berbelanja,.Saya lebih utamakan yang mana lebih penting...Saya sebagai surirumah tanpa inome lebih terkesan apabila harga barang naik,..Sebulan sekali saya dan suami amalkan" shopping barang dapur"kat mana2 pasaraya...Stok untuk sebulan terus,..Tapi,,kekadang tak pernah cukup jugak,..Sekali berbelanja dapur,,Rm400 lebih sememangnya tak cukup untuk keperluan harian,..Ada jugak kena beli kat kedai runcit untuk barang2 tambahan bila stock dah habis,..rm50 sangat2 kecik nilainya buat masa kini,,.kejap jer mengalir tanpa sedar....Kalau bab2 berbelanja,,memang saya fikir beberapa kali samaada,.ianya penting atau tidak untuk dibeli,.Rasa simpati kepada suami yang penat lelah seharian bekerja sangat2 kuat untuk saya tidak kearah pembaziran…

Lagi berSEMANGAT,..Apabila saya dapat sokongan berterusan dari suami dan mak yang sentiasa bagi kata2 semangat untuk lihat saya turut sama Berjaya,,ikut jejak kak long(master ira)..dan,,,sangat2 bertuah bila saya berada dalam GROUP JUTAWAN ni,..Dibawah susur galur kakak saya MASTER IRA,..


mula kenali rakan2 yang sentiasa bagi semangat,..Tak kira la apa rank diorang sekalipun,.Tak pernah menyombong dengan kejayaan yang mereka miliki,..Mereka saling beri tunjuk ajar dan kata2 semangat...Nasihat yang mereka bagi saya ikut dan amalkan,..mereka semua mahu kami,,rakan2 baru kecapi apa yang mereka dah dapat,.. Saya sendiri tak sangka,,akan sampai ke tahap ni,..Bagi saya,,saya masih baru,.dan sentiasa bersyukur dihadirkan sahabat2 yang baik kepada saya,..mereka semua penguat semangat saya,..Teman dikala suka dan duka,..


Berbeza dulu,,saya tak ramai kawan,..Saya hanya surirumah,.dan tugas hanya  dirumah..bersama keluarga,,suami dan anak2,teman akrab saya adalah  adik2,..Kalau bosan duk rumah mulala nak ajak suami jalan2,,tak kira pon suami penat ke,.asal dpat keluar rumah pon jadila,..Sebab seharian dah duk kat rumah..Suami balik kerja penat nak rehat,,saya duk sibuk nak ajak keluar berdating,..Ade ke patut..Sejak berada dalam keluarga besar SHAKLEE ni,,sahabat2 baru tak pernah putus,.Sentiasa hadir…dan pada masa yang sama,.tugas saya laksanakan tanggungjawab terhadap keluarga tak terabai,..alhamdulillah…

Disebabkan saya dah selesa tanpa income,,,100% perbelanjaan suami yang tanggung,..Saya ambik keputusan yang lama untuk mulakan berbisnes,..Saya dapat free membership setelah membuat pembelian set family wellness,..Complete set saya ambik rm800+,.Kak long yang mula perkenalkan sebab kak long tengok saya kerap letih,,sbg surirumah sememangnya banyak tugas dan masa tu anak2 masih kecik,.Dan,,sememangnya kesihatan perlu dijaga..

Waktu tu,,saya langsung tak kenal SHAKLEE,..nak cuba makan pun ada sikit sebanyak rasa bimbang,..Beberapa bulan konsisten makan,,badan makin teruk rasa letih,.pernah jugak terfikir,.”betul ke tak vitamin SHAKLEE ni ok”?..Saya terus ke klinik untuk buat pemeriksaan kesihatan,.dan doctor sahkan saya hamil anak keempat setelah 4 tahun jarak dengan anak ketiga,..

Memandangkan pengetahuan tentang vitamin Shaklee masih tipis,,saya terus tanya doctor yang merawat..samaada ok atau tak untuk saya teruskan pengambilan vitamin SHAKLEE ni,..Doktor cakap vitamin SHAKLEE ni sememang nya elok untuk diambil,.dan ia adalah vitamin,.kerana vitamin sangat2 baik untuk kesihatan berpanjangan,..Masa tu,,terasa sangat2 bersyukur kerana kak long memperkenalkan vitamin Shaklee untuk saya,,apatah lagi kini,,,,saya sentiasa dibimbing untuk kearah KEJAYAAN…terima kasih kak long!!!

Usia kandungan masuk 16minggu,,saya daftar kehamilan kat klinik desa berhampiran rumah,,KLINIK DESA BAYU BAYAM…mulala bukak buku pink dan penuhi semua temujanji yang nurse dan doktor berikan,..

Saya penuhi keperluan kesihatan kandungan saya hanya dengan vitamin SHAKLEE,..alhamdulillah,,takde masalah sepanjang kehamilan,..kita berusaha untuk lebih sihat,,ALLAH jua yang menentukannya,..

Usia kandungan masuk 42minggu saya bersalin…15/10/2012..lahir lah baby boy..amir asyraf bin azhari,..anak keempat,..Rasa sangat2 gembira bila dapat anak lelaki,,maklumla sebelum ni dah tiga anak perempuan…

Saya teruskan dengan SET BERPANTANG SHAKLEE..memandangkan set ibu mengandung masih berbaki,,saya hanya add on zinc complex dan vitamin e untuk penyembuhan luka dalaman dan luaran…alhamdulillah,,seawal 7 hari dah nampak perubahan…Bangun tidur je dah rasa bertenaga,,luka jahitan cepat sembuh dan muka glow jer rasa,.takde dah pucat dan letih,..Sembelit pun boleh diatasi…Sangat2 berpuashati dan teramat lah berbaloi...

Susu badan sememangnya dari hari pertama lagi dah banyak,..lepas bersalin t uterus boleh menyusu,..Ibu2 yang mengandung sememangnya tak boleh ambik alfalfa,..Jika ibu2 nak susu meriah seawall hari pertama bersalin bolehla konsisten pengambilan ESP,bcomplex,vitamin c,vitalea dan ostematrix…

SAYA ADALAH IBU MENYUSU SEPENUH MASA….

Memandangkan saya hanya surirumah,,fulltime duk rumah,.Saya sememangnya menyusu terus jer baby saya,.Langsung tak pakai botol susu…Alhamdulillah,,sehingga kini,,baby boy saya masih menyusu walaupun dah hamper berumur 2tahun,,susu badan masih banyak dan sentiasa bengkak…Selepas berpantang,,saya lebih sukakan ALFALFA,.,,konsisten dan tak pernah skip,..Susu badan sememangnya meriah,..kalau baby tak menyusu,,dah mula bengkak dan sakit,.


ALFALFA ni memang sesuai untuk semua orang,.Vitamin untuk segala penawar…Yang penting,,perlu diiringi dengan doa..mohon jugak dengan ALLAH S.W.T…Bagi saya alfalfa ni TIPTOP lah,..

Dah masuk setahun saya register keahlian,,.Hanya untuk diri sendiri…Tak pernah terfikirpun nak berkongsi kebaikan dengan semua orang…Bila diingatkan balik terasa amat2 rugi sebab saya tak bantu orang lain,..

Pertama kali mula berkongsi kebaikan Shaklee dengan ibu2 yang turut sama buat pemeriksaan kandungan kat klinik desa BAYU BAYAM,..Masa tu,,saya bawak amir asyraf untuk dapat suntikan…Duk borak2,,ada sorang ibu preggy tercari2 untuk dapatkan vitamin Shaklee,..Tak tau nak dapatkan kat mana,,Jadi,saya pun beritahu yang saya adalah SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR,..Dari situlah,,niat saya untuk berkongsi dengan ibu2..apa yang dah saya dapat dan rasai…Makin hari,,makin aktif…Alhamdulillah,,.terasa sangat2 kegembiraan boleh bantu lebih ramai orang,..
Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya 0199531061,ekin...
Share on Google Plus

About Unknown

Ekin Azhari merupakan ahli Shaklee dan pengedar sekitar Kota Bharu termasuk pengeposan produk ke seluruh Malaysia. Hubungi saya di 017-948 6216.



    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan