Ekin Azhari Pengedar Shaklee Kota Bharu

Kembali sihat dan cergas selepas berpantang

Alhamdulillah.. selesai sudah tempoh berpantang selepas melahirkan anak kelima.. Baby Nur aisya ,,alhamdulillah..
Syukur bagi ekin apabila kembali segar dan sihat selepas bersalin kali ni agak lebih awal..
Bagi ekin,, berpantang adalah tempoh berehat buat ekin.. iyela,, kalau tak berpantang,, takdela masa rehat buat ekin.. hehe..
Nak berehat kejap, anak nak itu nak ini.. haha.. biasala,, anak ramai kan.. walau ada sedikit penat namun ekin gembira.. tanpa anak anak pasti sunyi..
Untuk berpantang kali ni,, ekin lebih kepada berpantang secara moden dan tradisional...
Secara keseluruhan bekalan vitamin adalah dari vitamin shaklee.. Ini untuk kesihatan dalam ekin..
Untuk kesihatan luaran pula secara tradisional.. Dengan kaedah bertungku dan berurut dengan mak bidan berpengalaman.. Sebelum ni berurut dengan tukang urut yang lebih muda,, jadi cara urutan dibahagian perut agak sedikit berbeza.. Sangat best !
Selesai berurut,, sesi barut perut bersama ramuan yang telah diadun dengan halia, beras, kunyit, garam dan lain lain rempah untuk mengempiskan perut secara turun temurun diajar kepada ekin.. Fuhhh! Bila pakai rasa panas dan hilang lenguh pinggang.. Perut pon rasa lebih selesa...
Mandi air herba juga selalu diamalkan setiap kali ekin berpantang.. didapati dari sumber semulajadi dari daun daun wangi dan juga akar kayu.. Sangat menyegarkan..
Ini membuatkan rasa best bila berpantang.. lagi best,, nak cukupkan zat pemakanan pon lebih mudah.. Bukan senang tau nak dapat nutrisi yang cukup untuk badan.. Dan alhamdulillah,, shaklee sediakan segalanya untuk kemudahan ibu berpantang...
Share on Google Plus

About Unknown

Ekin Azhari merupakan ahli Shaklee dan pengedar sekitar Kota Bharu termasuk pengeposan produk ke seluruh Malaysia. Hubungi saya di 017-948 6216.



    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan