Ekin Azhari Pengedar Shaklee Kota Bharu

Anak Kurang Menyusu Badan

Assalamualaikum. Apa khabar semua? Alhamdulillah syukur masih diberi peluang untuk menulis di ruangan ini. Seronok atau gembira kita hari ni? Apakah ada yang stress dan sedih-sedih? Tak elok kalau asyik bersedih je tau! Kita boleh mengubahnya!

Sempat menulis hari ini, Ekin nak share tentang anak yang fully breastfeed sehingga umur 2 tahun lebih. Ohhooo.. Biasanya anak ini akan elergic untuk ambik susu formula kan? Bergantung juga kepada anak itu, bukan semua anak tak suka ambik susu formula selepas 2 tahun.

Anak Ekin terutamanya, fully breastfeed sampai 2tahun, langsung tak suka susu, kalau campur tu ok la, samada dengan Milo atau Vico baru dia ok dan boleh minum. Permulaan tu risau juga, takut tak cukup kalsium untuk badan mereka. Kadang-kadang bila ambil susu atau Milo, dalam masa sama ambil juga makanan dan minuman lain, anak-anak lebih berisiko untuk sembelit.

Ohoo.. kesian sungguh. Nangis je bila nak membuang, sebab sakit. Meneran pun sampai merah muka tau! Memang tak sanggup nak tengok dan sekarang Alhamdulillah. Ekin dah jumpa jalan penyelesaiannya. Ekin add on Mealshake dalam minuman anak-anak 2 kali sehari. Hanya satu sudu setiap kali minum dah berbaloi untuk mereka membuang dengan baik. Juga untuk tenaga seharian mereka kekal aktif.

Minuman kegemaran anak-anak Mealshake sangat membantu! Allah yang mengizinkan ikhtiar Ekin, Alhamdulillah.

Perlukan sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat boleh hubungi Ekin di 0199531061 / 019 9936306

With love, Ekin.
Share on Google Plus

About Unknown

Ekin Azhari merupakan ahli Shaklee dan pengedar sekitar Kota Bharu termasuk pengeposan produk ke seluruh Malaysia. Hubungi saya di 017-948 6216.



    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan