Ekin Azhari Pengedar Shaklee Kota Bharu

BERADA DI ZON SELESA SEBAGAI SURIRUMAH


Assalamualaikum...Bismillah...

Setelah hampir setahun mendapat keahlian SHAKLEE,,hanya bertujuan ingin dapatkan vitamin Shaklee hanya untuk diri sendiri,tanpa berkongsi kebaikan Vitamin Shaklee sangat2 merugikan saya,..Hampir satu tahun saya pentingkan diri sendiri,,berbuih dapat nasihat dari kakak saya supaya BANTU lebih ramai orang,..Buat SHAKLEE...

APA YANG BOLEH SAYA BANTU??

1> BANTU lebih ramai orang lebih SIHAT..

2>BANTU lebih ramai insan dari segi KEWANGAN

Saya tak kongsi KELEBIHAN SUPLEMEN Shaklee...Dan saya tak BANTU insan lain yang memerlukan Pendapatan sampingan,..Saya tak BANTU insan yang memerlukan pertolongan kewangan dari saya,..Saya sangat2 tak peka hal ini,.

SEBAB,saya dah selesa sebagai SURIRUMAH,.hanya dirumah tanpa perlu keluar mencari kerja,Semua perbelanjaan suami yang urus,.takde duit mintak ngan suami,(suami bagi),makan pakai,perbelanjaan anak2,bil letrik dan bil air ,Loan kereta,loan rumah dan lain2 semua suami yang tanggung,..Masa ni saya berada dalam ZON SELESA,..tak fikir sikit pon niat nak bantu suami,.yang saya tahu,,tanggungjawab saya adalah urus anak2,mertua dan keperluan suami jer...fuhh,,dahsyat betul yer saya ni kan..

Kenapa saya berada di zon selesa,..
Pada awal2 perkahwinan saya,,saya tak pernah bekerja..Sebelum kawin tu ada la jugak bekerja,.lepas kawin dan punyai anak sorang,,saya tak nak bekerja dan suami pon lebih suka sekiranya isteri tersayang tak kerja,.duk rumah,jaga anak sendiri,.saya ape lagi,.suka sangat la,..dapat green light dari suami supaya tak bekerja,..Selama 8 tahun,,saya SURIRUMAH sepenuh masa...takde ape2 income sampingan,,100% hanya mengharapkan tanggungan suami jer...

yer betul,,.
memang dah tugas suami tanggung semua hal ehwal isteri dan anak2,.dan sanggupkah anda sebagai isteri nak tengok suami siang malam kerja semata2 nak tampung perbelanjaan yang semakin mendesak sekarang ni,.rumah makin mahal,,harga barang semua naik,,.bil letrik pon tak payah cakap la,..Kewangan zaman sekarang ni berbeza sangat2..buat permulaan anak masih tak ramai takpe la,,boleh tampung perbelanjaan kecik2,..bila anak dah makin membesar,.banyak FAKTOR lagi yang diperlukan untuk ke arah PERUBAHAN,..

Bila anak makin ramai perbelanjaan harian makin meningkat,.perlukan rumah sendiri,,kenderaan untuk memudahkan segala urusan,,banyak lagi keperluan yang perlu kerana keperluan setiap manusia sentiasa berubah dan tak pernah cukup..Nak bantu insan yang lebih memerlukan pun fikir beberapa kali,..

Apa yang buat saya tersentap dan fikir balik untuk betul2 nak serius dalam SHAKLEE setelah 8 TAHUN tidak punyai income sendiri,..

Kekangan kewangan makin mendesak,,loan rumah dan loan kereta,..Setiap bulan potong gaji,.tu belum termasuk dengan perbelanjaan dapur dan lain2,..walaupon gaji dah cukup besar pada mata kasar..masih jugak tak sampai untuk gaji seterusnya,..Menyebabkan suami perlu kerja lebih masa,,sepanjang hari bekerja,..Kesian saya tengok..takde rehat,,masa bersama anak2 pon kurang,..

Dari situla,,Setelah setahun mendiamkan diri,..Saya ingin mencuba,,memulakan langkah dengan tanpa sebarang ilmu atau pengetahuan tentang SHAKLEE...Segalanya perkongsian dari pengalaman,,luahan dari hati dan perkongsian saya sebagai pengguna suplemen SHAKLEE..

Permulaan hanya secara OFFLINE,,,hanya set ibu hamil,berpantang dan menyusu,..Setiap kali buat pemeriksaan berkala si bongsu saya kongsi pengalaman saya mencuba Set ini...Saya FOKUS,..Alhamdulillah...Sahabat baru saya adalah ibu2 hamil,berpantang dan menyusu,..banyak feedback positive yang dapat,..Sejak perkenalan,,Ukhwah saya erat,..terus bersahabat,.,,susah senang,,kami berkongsi cerita,... 

Masa ni,,saya tak reti guna medium online,..memang saya tahu SHAKLEE sediakan khidmat secara online,.tapi saya tak guna,..Sebab tak tahu,,,dan tak pernah gunakan internet sebelum ni,..Apatah lagi nak ada FACEBOOK,BLOG dan medium lain,..Sedikit sebanyak saya belajar dari kakak sulong saya,,,Master ira,.insan dah Berjaya dalam SHAKLEE...kami adik beradik sememangnya mendoakan kejayaan kak long tiap masa,..Juga bimbing kami adik2 untuk mengikut jejak...











Share on Google Plus

About Unknown

Ekin Azhari merupakan ahli Shaklee dan pengedar sekitar Kota Bharu termasuk pengeposan produk ke seluruh Malaysia. Hubungi saya di 017-948 6216.



    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan