Ekin Azhari Pengedar Shaklee Kota Bharu

SAAT JATUH CINTA bersama SHAKLEE...

SAAT JATUH CINTA bersama SHAKLEE...

Setahun yang lalu,,,saya mula kenal produk Shaklee dari kakak saya,yang bergiat aktif berkongsi pengalaman dan cerita sepanjang berada dalam keluarga Shaklee...

Sebelum diperkenalkan produk Shaklee ni,,,saya tidak tahu langsung tentang SHAKLEE..Apa itu SHAKLEE...?
Selamatkah jika megamalkan vitamin SHAKLEE?Untuk siapakah vitamin SHAKLEE..?Persoalan inilah yang sentiasa bermain di fikiran saya sebelum menggunakan vitamin SHAKLEE...Risau teramat sangat,,takut2 tersalah pilih..lain pulak jadinya..segala2 nya kakak saya kongsikan pada saya tentang kelebihan SHAKLEE ni pada saya...

Jujur saya katakan,,saya tidak mahir beronline,,berfacebook sebelum ni...langsung tak pernah,..apatah lagi nak kenal dunia GOOGLE...Sejak berkahwin,,saya hanya tumpukan sepenuh perhatian saya hanya pada tanggungjawab keluarga,,,bersama mak ayah,,mertua,,suami dan anak2,..masa saya hanya sepenuhnya dirumah dan bersama anak2 setiap masa...untuk hilangkan rasa bosan saya dirumah..saya ziarah mak ayah,,kekadang bershopping barang dapur...jalan2 cuci mata kat gedung membeli belah,,.berehat sekejap di Pantai ,,dan setiap cuti persekolahan,.jika ada sedikit masa luang ..saya memilih percutian di resort2 yang rasa best..

Tugas saya sebagai seorang isteri,.selain menguruskan anak2,,saya juga diberi tanggungjawab oleh suami untuk menguruskan ibu mertua berusia 74tahun,,.hidap strok dah agak lama,.Saya sebagai seorang surirumah,.memang dah menjadi tugas saya sedikit sebanyak untuk bantu suami uruskan mertua apabila suami keluar bekerja,..urus mandi,,makan dan solat,..



Alhamdulillah,,walaupun sudah berusia,,mertua saya masih boleh solat,dan tidak nyanyuk,..agak mudah menguruskan rutin hariannya,..ibu mertua saya amat menitikberatkan waktu solat,.sebelum masuk waktu solat,,saya atau suami memang dah siap sedia lebih awal 5minit sebelum azan,.Bila dah masuk waktu azan,,mertua terus solat,..Alhamdulillah,..ALLAH masih beri kesihatan yang baik untuk ibu mertua saya walaupun hanya terbaring atas katil sepanjang masa...yang paling saya kagum,,walaupun keadaannya macam tu,,setiap kali tiba bulan Ramadhan,,mertua saya masih berpuasa penuh,,.sama2 bangun sahur dengan kami,..walaupun berkali2 nasihatkan tak perlu puasa sebab dah tak larat masih jugak bertegas nak puasa...ALLAH permudahkan segala2 nya untuk beliau,..



Saya seorang yang mudah letih,,kerapkali tak bermaya dan nak pitam...Migrain sepanjang masa,,maklumla kan semua orang tahu tugas SURIRUMAH memang tak pernah habis...dan tugas sebagai SURIRUMAH jugak yang paling mulia,..Saya bangga jadi SURIRUMAH...

Sejak itulah,,saya mencuba vitamin SHAKLEE,..tujuan saya hanya satu,.ingin kembalikan tenaga saya yang kerapkali hilang,,supaya kerja rumah tak tertangguh,,urusan anak2 tak terbengkalai,..bila dah bertenaga,.takdela moody jer memanjang...Saya amalkan set kesihatan FAMILY WELLNESS..yang mengandungi VITALEA,BCOMPLEX,VIT C dan ESP..

Permulaan percubaan,,hampir 6 bulan saya masih tak rasa apa2 perubahan,..agak lewat sedikit saya merasainya,.masa tu rasa cam nak STOP jer ambik vitamin,..atas nasihat kak long,,saya teruskan lagi,..ALHAMDULILLAH,.masuk bulan seterusnya,.dah mula rasai perubahan...bangun pagi pon dah rasa bersemangat jer,,badan lebih ringan,.cepat dan pantas jer uruskan rumahtangga,.nak uruskan 4 orang anak yang aktif dan macam2 ragam ni,.memang boleh sangatla,..

Makin hari,,makin JATUH HATI dengan vitamin SHAKLEE,..
saya cuba pulak bagi kat mertua,.hanya set asas jer,..vivix dan mealshake,.tujuan untuk elakkan sembelit dan bertenaga,..kekadang,,mertua ada jugak hilang selera makan,.namun,,Alhamdulillah,,sejak amalkan mealshake ni,,.selera makan pun makin ok,.sebelum ni apabila duduk tak boleh nak duduk dengan lama,,kerapkali nk tumbang ke kiri dan kanan,..sekarang,,Alhamdulillah dah makin ok,..

Saya lebih banyak mencuba vitamin Shaklee untuk keluarga saya dan inshaallah,,,saya akan kongsikan apa yang saya dapat untuk anda,..

Kita hanya mencuba dan berikhtiar,,ALLAH jua yang menyembuhkan,..
Share on Google Plus

About Unknown

Ekin Azhari merupakan ahli Shaklee dan pengedar sekitar Kota Bharu termasuk pengeposan produk ke seluruh Malaysia. Hubungi saya di 017-948 6216.



    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan