Ekin Azhari Pengedar Shaklee Kota Bharu

Khidmat Bekam di Mama Ekin Beauty

Khidmat Bekam Untuk Wanita Sahaja


Khidmat Bekam Wanita Sahaja
Khidmat Bekam di Mama Ekin Beauty
Mama Ekin Beauty mengambil peluang sempena keberadaan Ustazah Nurul Jannah yang pulang bercuti sekitar dua bulan ini untuk menyediakan khidmat berbekam atau dalam bahasa arab dipanggil 'Hijamah (حجامة‎  "sucking").

Kaedah dan rawatan berbekam ini bukan perkara baru, ia telah diamalkan sejak dahulu dan terdapat beberapa hadith yang menyokong saranan ini untuk diamalkan sebagai usaha dalam meningkatkan kesihatan.

Daripada Ibnu Abbas R.A, Nabi SAW bersabda:
"Kesembuhan itu pada 3 perkara, iaitu Minum Madu, al-Hijamah (Bekam) dan Pemanasan Api. Dan aku melarang umatku melakukannya dengan pemanasan api."
-Hadith riwayat Bukhari

Perbezaan berbekam dan menderma darah


Selalunya soalan yang muncul sebaik saja selesai berbekam berkenaan adakah berbekam dan menderma darah mempunyai persamaan?

Perbezaan berbekam dan menderma darah dilihat kepada beberapa perkara antaranya proses berbekam ini hanya mengeluarkan darah kotor di bawah lapisan kulit. Berbeza dengan menderma darah, ia diambil dari saluran darah (arteri) melibatkan semua bahagian sel darah putih dan darah merah termasuk semua mineral. berbekam pula tidak mengeluarkan sel darah putih dan hanya mengeluarkan zat besil berlebihan.
Bekam vs Derma Darah
Bekam vs Derma Darah

Berbekam adalah kaedah MEMBERSIHKAN DARAH dengan MENGELUARKAN TOKSID dari badan melalui proses sedutan. Kajian sains moden telah membuktikan keberkesanan kaedah ini sebagai satu proses pencegahan dan perawatan penyakit seperti:
  1. Darah Tinggi, 
  2. Kencing Manis, 
  3. Migrain, Angin, 
  4. Sakit Kepala, 
  5. Stress, 
  6. Gout, 
  7. Sakit Pinggang, 
  8. Sakit Belakang, 
  9. Sembelit, 
  10. Lenguh Badan, 
  11. Stroke dan pelbagai jenis penyakit lagi.


Temui kami di:
Pusat Makeup 'Mama Ekin Beauty' hadapan Masjid Kg. Bayam.
Perawat: Ustazah Nurul Jannah
Hari/Masa: Sila buat temujanji

Hubungi kami:
019-953 1061 ekin
014-535 2927 Jannah
Share on Google Plus

About Unknown

Ekin Azhari merupakan ahli Shaklee dan pengedar sekitar Kota Bharu termasuk pengeposan produk ke seluruh Malaysia. Hubungi saya di 017-948 6216.



    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan