Ekin Azhari Pengedar Shaklee Kota Bharu

RENUNGILAH SETIAP NIKMAT KEHIDUPAN (EPS 2)


KISAH yang dikongsi dalam seminar,..

Kisah ni hampir sama dengan saya,,berumur 30an,,baru ingin mencuba bersama keluarga besar JUTAWAN SHAKLEE,,semata2 ingin mengubah kehidupan keluarga,.tugas menjaga dan merawat ayah yang uzur,,memang betul2 bagi semangat untuk saya,..Jarak antara rumah sendiri dan rumah bapa agak jauh,..Nak ulang alik ziarah keluarga amat sukar sebab tak de kenderaan sendiri,.kalau nak pengangkutan awal,,agak banyak kos perbelanjaan diperlukan...

Saya dapat rasai segalanya perkongsian akak ni,,sebab hampir sama dengan saya,..SURIRUMAH,,akak ni cakap,..Saya tak berpelajaran tinggi,,hanya lepasan tingkatan 6 jer,..Bila dah habis sekolah,,tak masuk university pon sebab niat nak berdikari,,nak kerja dan ada duit sendiri...Ditakdirkan Jodoh awal buat akak ni,,Kawin di usia yg sangat muda,,umur 19 tahun dan terus jadi surirumah..

Surirumah zaman dulu,,tak sama dengan surirumah zaman sekarang,..Kalau zaman dulu,,,bila jer nama surirumah..memang konfem duk kat rumah jer,,urus anak2,,urus rumahtangga,..Masa berkawan,,suka2 bersama rakan2 akrab tu amat tipis sekali...Dalam masa ni,,akak kita sorang ni buat apa yg dia minat,.cuba isi masa lapang dengan menjahit baju dan jahit manik...

Baru 2 bulan ingin mencuba jana pendapatan bersama SHAKLEE,,cuba ikut tunjuk ajar dari yang dah Berjaya...Juga ikatan ukhwah yang erat menjalin keakraban dalam bisnes ni membuatkan akak ni betul2 seronok sertai kami,..

Alhamdulillah,,moga akak terus kuat,...


Kisah saya....

Saya juga tak terkecuali berkongsi apa yang saya lalui sepanjang berada dalam bisnes Shaklee,..Saya lebih lama mengambil masa untuk memulakan langkah pertama saya...SETAHUN,,,tempoh agak lama dan semestinya saya rasa amat2 rugi,...Bila diingatkan balik,,,"kalaulah" saya mula lebih awal,,,milik MASTER COORDINATOR dah makin hamper dalam gengaman saya,.takpelah,,dah makin baik dah sekarang ni,..bagi saya,.lebih baik memulakan dari tak buat apa2,..jadi sekarang saya dah mula ke arah perubahan,...

Jodoh saya awal,,Alhamdulillah,.tersangat2 syukur bila saya ditemukan dengan suami,.Bekas penuntut UTM,,memiliki IJAZAH SAINS DAN TEKNOLOGI...kerjaya sebagai Seorang guru yang sememangnya disayangi pelajar2 sekolah,,.
Kalau nak diikutkan,,suami boleh jer nak cari teman hidup yang lebih berkerjaya berbanding saya yang hanya lepasan SPM jer ni,..dalam tempoh perkenalan yang agak singkat,,selepas 3 bulan perkenalan kami kawen,.BERCINTA SELEPAS NIKAH...

Seawal  umur 19 tahun saya kawen,..Perkenalan diaturkan oleh orang tua..Mak dan mertua yang aturkan kami,,.Jodoh kami kuat,..Suami sememangnya nak cari SURIRUMAH,,sebagai teman hidup,.taknak yang berkerjaya,..lepas kawen,,saya langsung tak keje,..Seronok suami yang tanggung semuanya,...

dalam masa yang sama,,,perasaan kesian kat suami keje sorang2 tu menebal,.tapi,,saya takde cara macammana boleh nak bantu suami,..Pernah juga ambik upah mengasuh,,tapi tak lama,..STOP,,bila mengandungkan si bongsu sebab penat,.

Apabila mula kenal SHAKLEE ni saya tak yakin boleh buat,,sebab saya langsung tak reti beronline,..apatah lagi nak berFACEBOOK,..Nak buka INTERNET PON TAK RETI,,apatah lagi nak EXPLORE dunia IT,..hhahaha,..

Terima kasih buat Encik suami tercinta atas sokongan dan redho sepanjang memulakan kerjaya ni,..

Tanpa sedar,,dah setahun ku tempuh pelbagai cabaran,..

Sedikit demi sedikit saya belajar dan cuba buat,...

AKHIRNYA,,,Apa yang saya inginkan,..saya dah dapat,..INSHAALLAH,...Moga sampai ke akhirnya,...


with love,,
Ekinazhari,..
Share on Google Plus

About Unknown

Ekin Azhari merupakan ahli Shaklee dan pengedar sekitar Kota Bharu termasuk pengeposan produk ke seluruh Malaysia. Hubungi saya di 017-948 6216.



    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan