Kekal cergas walau makin sarat

Alhamdulillah,, usia kandungan dah mencecah 20minggu...Rasa teruja menanti kehadiran cahayamata baru seolah -olah bakal timang anak pertama... Walau dah anak kelima...
Syukur,, tempoh alahan dan letih lesu hanya sekejap sahaja...
Berjaya diatasi dengan cepat... Ekin bernasib baik tak kerja kan ..Kalau tak pening kepala bos kerap nak MC...
Untung bila bebas masa bersama keluarga.. Dalam masa yg sama ada duit poket...
Diawal -awal kehamilan,, Ekin lalui juga proses alahan,, hormon tak stabil la katakan... Hampir semua ibu mengandung akan alaminya...Macam -macam yg perlu ibu mengandung lalui.. Ada yang muntah -muntah,,ada yg letih lesu,, takde selera makan,,ada yg tak sedap badan,, kerap sakit atau demam dan macam -macam lagi.. Setiap individu tak sama proses alahan nye...
Cuma,, yang membezakan cepat atau lambat je pengakhiran proses alahan tu...
Bagi Ekin,,alhamdulillah.. Hanya 3bulan sahaja alami proses alahan tu.. Letih lesu yang teramat,, kerap pening dan muntah.. Juga Ekin alami tekanan darah rendah yg teruk walhal Ekin dah ambik supliment.. Tu pun tak konsisten la..
Sekarang dah makin ok.. Malah terlebih -lebih sihat,, cergas dan ceria... Proses kehamilan dilalui dengan rasa gembira je... Seronok nak timang bayi lagi!!
Apa yang Ekin buat... Konsisten pengambilan vitamin dan upkan dos..Dari sebiji ke dua biji sehari..
Sebelum subuh masa perut kosong Ekin ambik zinc complex sebiji... Kekadang,, Ada juga rasa nak muntah ambik zinc complex bila perut kosong.. Ekin minum air banyak -banyak.. Hilangla rasa loya tu..
Waktu bersarapan pulak.. Ekin bancuhkan sesudu ESP +  mealshake +anmum ...Jadilah satu Shaker air yg sangat sedap!!
Selang sejam kemudian,,Ekin ambik 2 bj Vitalea dan sejam seterusnya 2biji bcomplex,, dan 2biji vitamin C sustained release..Ekin ambik selang setiap satu jam... Untuk memudahkan penyerapan vitamin dalam badan dan untuk Ekin pastikan Ekin kerap minum air kosong....
Dalam satu hari hampir 2botol mineral besar tu pon boleh habis tau Ekin minum.. Air teh minum juga,, sekali sehari je.. Kalau diikutkan memang jururawat tak bagi langsung Ekin ambik air teh dan berkafein ni.. Sebab,, tekanan darah rendah teramat teruk sangat..
Dah terbiasa minum banyak air memang buatkan badan ni rasa cergas je.. Tapi satu je.. Hahaa..
Kerap nak ke tandas,, nak buang air.. Tak sampai 15 minit setiap kali nak terkejar je ke tandas..
Itulah lebih baik,,, segala toksin dan apa yang tak perlu oleh badan dikeluarkan...
Badan pon makin sihat...
Pada sebelah malam pula,, Ekin ambik Ostematrix.. Ostematrix ni kalsium ye..
Untuk mencegah sakit -sakit urat,, Sembelit dan melegakan sakit -sakit badan... Orang mengandung,, macam-macam sakit ada... Mood pon tak menentu.. Dalam set hamil Shaklee ni dah lengkap tau untuk yang alami macam-macam sakit ni...
Sejak 2tahun lepas Ekin dah serasi dengan vitamin Shaklee... alhamdulillah.. Keberkesanannya dah mula dirasai...
Ingin mencuba produk Shaklee..
Dan inginkan konsultasi percuma... boleh hubungi Ekin 0199531061 / 0199936306
Share on Google Plus

About aliyx azhxri

Ekin Azhari merupakan ahli Shaklee dan pengedar sekitar Kota Bharu termasuk pengeposan produk ke seluruh Malaysia. Hubungi saya di 017-948 6216.



    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan