Ekin Azhari Pengedar Shaklee Kota Bharu

RENUNGILAH SETIAP NIKMAT KEHIDUPAN

Assalamualaikum...bismillahhirrahmanirrahim buat sahabat2 tersayang...

14 mac 2014,..

Hari yang bersemangat dan dinantikan,..Dari awal dah mark calendar untuk sertai SEMINAR INSPIRASI SHAKLEE bersama master HAFSAH MARDHIAH...Saje nak ambik aura master hafsah mardhiah kali ni,..Sebelum ni lebih banyak bersama Master IRA,,.biasala,,kalau ngan kakak sendiri ni susah sikit saya nak hadam,..Kekadang,,berbuih mulut kak long saya ni bagi ilmu tak hadam2,,siap kena tarik telinga oooo...

Semalam hubungi mak bonda tersayang,,mintak mak jagakan anak2 yang dah besar 3 orang duk sekejap ngan mak,.kebiasaannya tak pernah tinggal kat mak,kesian kat mak kena jaga cucu,..Bukan mak tak boleh jaga,,saya lebih kesiankan mak,.Maklumla,,mak dulu pon anak ramai jugak..Sorang2 jaga sendiri anak2,,tak pernah susahkan sape2..takkan saya nak bebankan mak lagi.,.Disebabkan nak hadir SEMINAR INSPIRASI SHAKLEE ni,,saya hantarkan juga anak2,..TERIMA KASIH yer mak,..tolong jagakan anak2,..Sangat2 hargai jasa mak,...

Selesai hantar anak,,menuju ke HOTEL RAUDHAH,KOTA BHARU...Alhamdulillah,,walau jalan sedikit sesak dikawasan berhampiran Pejabat pas sebab ada ceramah agama pada setiap pagi JUMAAT...sampai jugak saya walau sedikit lewat bersama dua sahabat,,munirah hazin dan siti nur ain suhaimi,..Kami sama2 satu TUJUAN...menuntut ilmu menuju ke Puncak SHAKLEE,,..Master coordinator hujung tahun ni!inshaallah,..

Majoriti yang hadir seminar ni adalah golongan berkerjaya,..Jururawat,,guru,,Pelajar yang baru habis belajar dan dalam proses mencari kerja,.Buat side income dengan SHAKLEE...Seorang leader yang punyai IJAZAH,,FULLTIME focus pada SHAKLEE pon ada,..Tak lupa jugak insan seperti saya SURIRUMAH SEPENUH MASA juga ada sertai hanya beberapa orang,,bagi yang surirumah semestinya diiringi anak2 sebagai peneman setia,..Sebab tu saya pilih SHAKLEE,,hihi,..join Seminar boleh bawak si kecik,,,.

Kami semua hadir kesini,,hanya dengan satu tujuan ingin terus Berjaya dan bersemangat dan ingin sampai ke puncak SHAKLEE..Dengan push factor yang kuat,..Kami nekad..



                                    http://ekinazhari.blogspot.com/2014/03/saat-jatuh-cinta-bersama-shaklee.html
Dari segi perkongsian tersebut,,,push factor yang tersangat2 dirasai ialah

1) kekangan kewangan,,
 Seorang rakan berkongsi kisah beliau,(kaum adam)..

kisah yang dikongsi,..(kisah pertama)

Dulu,,bekerja income dah hampir 5k,,punyai anak 6 orang,.4 orang  masih bersekolah asrama dan seorang  berumur 5 tahun..Dalam tempoh masih bekerja adik kandung sakit dan meninggal. Pada saat akhir tak sempat nak jumpa dan uruskan adik kandung disebabkan tinggal jauh...Selepas beberapa bulan kemudian,,mertua dan kedua ibu bapa pula sakit...Dalam tempoh menguruskan 4orang ibubapa sendiri dan mertua,.Beliau nekad berhenti kerja menguruskan orang tua nya,..Hanya isteri sahaja yang bekerja,.Rumah hampir terjual disebabkan tak cukup kewangan..Perbelanjaan makin meningkat,juga pembiayaan rawatan pun agak mahal...Pengorbanan yang diberikan amat kami semua kagum,..Impiannya supaya punyai income yang cukup dan bebas dari dari kewangan berhasil...

Niat beliau,,Sekiranya saya mampu jana pendapatan bersama SHAKLEE,,saya ingin supaya rumah yang saya duduki ni tak terjual...malah,,boleh beli lagi satu pun dah cukup baik...

inshaallah,,doa kami yang terbaik untuk anda,..

2)BEBANAN HUTANG(kisah kedua)

Nekad ingin jana pendapatan dengan SHAKLEE kerana bebanan hutang yang tertangguh,,dengan hanya mendaftar rm75 pendaftaran,,.beliau boleh memulakan bisnes,.tunjuk ajar sedikit sebanyak mampu diikuti,.takde rasa susah atau payah langsung,..sebab dah nekad,,beliau buat bersungguh2,..

Cerita beliau,,
dulu,,pernah buat bisnes dengan modal yang besar dan ada buat pinjaman loan...Ditakdirkan bisnes tu tak menjadi,,(ALLAH nak uji),.Hutang tersebut tak Berjaya dilangsaikan,..
Dengan Shaklee,,hanya dengan modal serendah RM75 sahaja,..boleh berbisnes dengan suka hati,..

3)Hajat tak tertunai,...(masa ni kami semua nangis)..sangat2 tersentap,..

Seorang sahabat ni kehilangan ibu tercinta pada usia 10tahun,,meninggal disebabkan accident di setiu,..meninggal di tempat kejadian,..
beliau anak sulung kpd 5 org adik beradik...Pernah tanamkan impian gaji pertama masuk bila besar nanti nak bagi kat mak,..Tapi,,ditakdirkan mak pergi terlalu awal...
Selepas kehilangan ibu tercinta,,,beliau tinggal ngan nenek,.dari kecik dibesarkan dengan kasih sayang,.adik2 ayah yang tanggung perbelanjaan dengan gaji yang kecik sebagai pemandu...

Beliau mula kenal SHAKLEE sewaktu  berpantang anak ketiga,,mencuba set fully breastfeed,..Sebelum ni tak pernah tahu tentang kebaikan vitamin SHAKLEE,,dan tak breastfeed sepenuhnya anak2 sebelum ni,..
Selepas jatuh cinta dengan SET BREASTFEED,,beliau nekad nak bekalkan vitamin untuk nenek yang banyak berkorban besarkannya,..

Bonus pertama SHAKLEE yang beliau dapat,,beliau belikan tongkat untuk neneknya,.tujuan untuk memudahkan pergerakan nenek tersayang,..Pada masa yang sama,,,terdetik nak bagi cuba vivix untuk nenek,,tapi..keadaan masa tu duit tak cukup..Bonus SHAKLEE masih kecik,..Beberapa bulan lepas tu,,nenek tercinta meninggal,..

Hari ini,,selagi peluang yang masih ada,,,beliau nekad nak pastikan insan tersayang punyai kesihatan yang baik,..
Ajal maut di tangan TUHAN,,takde siapa yang boleh menghalang,..
tugas kita sebagai Hamba ALLAH ni,,perlu berusaha kearah lebih baik berbanding tak berusaha...


SEMOGA ALLAH PERMUDAHKAN SEGALA URUSAN KAMI,,,DENGAN NIAT..SEGALANYA KERANAMU YA ALLAH....


Share on Google Plus

About Unknown

Ekin Azhari merupakan ahli Shaklee dan pengedar sekitar Kota Bharu termasuk pengeposan produk ke seluruh Malaysia. Hubungi saya di 017-948 6216.



    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan